sprzęt

Ja małą zachetałem i teraz kupiłem większą. Tnie super, dużo szybciej i lepiej niż mała. Ale to kolubryna i do mniejszych prac kupiłem znowu małą
Jak masz dużo pracy to kup jedną i drugą - wzajemnie się uzupełnią i dłużej pożyją. Kup dwie. Dobrą 125 i tanią 230. Ta tania 230 wystarczy zapewne do wszystkich cięższych prac przydomowych, jak chociażby cięcie krawężnika. A dobra 125-tka zawsze jest dobra i potrzebna. Później człowiek się dziwi jak można było do tej pory żyć bez szlifierki. Tak czy inaczej najbardziej przesadziłeś z tym zajmowaniem miejsca. sam mam duże dwie skila i jakąś pałer-ap z marketu, obie po 100zł i chodzą (w sklu raz łożysko za kilka zł tylko wymieniłem) w jednej tarcza do betonu (cięte nią wszystkie suporki na budowie, chodziak i ściany betonowe pod kanalizę itp) w drugiej do metalu (całe zbrojenie itp)więc bez zakupu wiertarki się nie obejdzie. Zastosowanie typowo domowe - jakieś  naprawa-kanalizacji.pl  wiercenie otworów pod kołki w ścianach, fronty do szafek, zabudowa szaf z drzwiami przesuwanymi, stelaże pod płyty itp, dobrze by było móc wykorzystać wiertarkę do wkręcania wkętów przy kładzeniu karton-gipsów czy skręcaniu mebli itp, potem jakieś drobne majsterkowanie. Mieszkanie na poddaszu, ściany to biały pustak + na niektórych (łazienka i kuchnia) kafelki, sufity różnie - nad częścią mieszkania tzw "płyty żerańskie", nad częścią drewniane belki a w "przybudówkach" płyty kartonowo gipsowe położone na belkach (tzn belki od spodu co ok metr, a na tym płyty). Podłogi to kafle lub panele a pod spodem na całej powierzchni wspomniane wcześniej "płyty żerańskie". Co byście polecali do tego celu za ok 300 zł? Zakup wielkiej młotowiertarki z pneumatycznym udarem do takich zastosowań chyba nie ma sensu i lepiej wybrać coś mniejszego i poręczniejszego? Co powiecie np o takiej Celmie:
Da radę, czy lepiej poszukać czegoś innego? Za te pieniądze można kupić np zielonego Boscha, ale jakoś nie mam o nim najlepszego zdania, podobnie jak o Skill-u, a z tego co pamiętam to kiedyś Celma była nie do zdarcia, ojciec do dziś ma wiertarkę przetykanie rur kanalizacyjnych   która jest starsza ode mnie i nadal mu dobrze służy. Co moglibyście mi polecić? Brać tą Celmę, czy lepiej coś innego?
mała mam natomiast boscha ale 115 800 czy 850W, za to z regulacją obrotów, bardzo przydatny bajer (a w awaryjnych przypadkach powiem tylko że tarcze 125mm wchodzą śmiało w osłonę 115

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

dylemat

to jest apartament

BL