licytowanie

Moższ zdradzić w jaki sposób tak precyzyjnie wychodzi Ci corocznie zużycie energii z dębiny : 12600kWh? Ważysz każdą porcję dokładanego drewna podalem wszystkie ceny brutto obowiazujace od 01/01/2011 wg taryfikacji RWE Stoen Warszawa dla licznikow dwutaryfowych i trojfazowych. Podsumowałem ostatni rok (od początku lutego 2010 do początku lutego 2011). Całkowite zużycie energii elektrycznej w tym okresie 7640kWh, czyli 70,1kWh/m2 rocznie. Z tego na ogrzewanie i ciepłą wodę 2780kWh, czyli 25,5kWh/m2 rocznie (wielkość oszacowana). Obecny sezon grzewczy - zużycie energii przez PCi wraz z pompami obiegowymi od do dzisiaj na podstawie podlicznika 2564kWh. Do tego trzeba jeszcze doliczyć 4 butle propanu-butanu po 11kg każda (kuchenka gazowa) . No i są jeszcze kolektory słoneczne, które przez ok. 6 miesięcy w roku dostarczają większość ciepłej wody. PS 1. dane mojego domu dostępne są w linkach w stopce. Powierzchnia ogrzewana to 109m2. Nie chodzi mi o licytowanie sie komu wyszlo mniej etc..., te duperele sa na prawie kazdym watku a tutaj chcialem zeby poawac realne, odczytane z licznikow -podlicznikow wartosci wzglednie zuzyte dodatkowe paliwa typu drewno, gaz itd...nie mam osobnych liczników energii w domu, ale w 2010r zużyłem 2298kWh en.el, z tą brzozą to ważniejsza jest jej wartość opałowa z tabeli w necie wynosi 1900kWh/mp (tu uwaga bo m3=1,3mp), dla dębiny jest 2100, takie wartości przyjmuję i nie wnikam w ich zasadność, czy wagę kawałka drewna, wkleję tabelkę, może się komuś przyda Mozesz podac dla formalnosci powierzchnie itp...? Dlatego przy m3 napisalem w nawiasie "kubik". Z innej beczki, ciekawe na ile mnie walneli z tym drewnem bo przeciez nie jestem w satnie tego dokladnie zmierzyc a przywiezli to luzem na skrzyni sam. dostawczego hehe... jak przeliczyłem swoje nośniki na kWh - to się okazało, że jest to moje główne źródło energii, za to korzystam z niego do woli bo 0,0667zł/kWh - nie znam tańszego nośnika. Z pomiarem objętości to nie apteka, mam stałego dostawcę, który "dobrze" ładuje małego dostawczego blaszaka, po kilu latach układania już można ocenić ilość opału w drewutni. Wychodzi na to, ze "dopalilem" dodatkowo az 475 kwh samym drewnem, nigdy bym nie przypuscil ze to az tyle wychodzi kWh. Raptem 1/4 mp drewna a tutaj prosze... BTW. Brzoza pali sie dosyc szybko, przynajmniej jak wrzuca sie po dwa kawalki max. Mam maly wklad kominkowy bo chyba max 12 kW mocy i gabaryty nie za duze a w zwiazku z tym male polana ... Zeby w jednym miejscu byly potrzebne informacje do porownan lub sprawdzania. Ja obecnie zuzylem na PCi 3 117 kWh (co+cwu), nie jets malo ale wiem, ze w lutym przekombinowalem z ustawieniami, pozniej jeszcze zmienialem przeplywy w poszczegolnych pomieszczeniach dla poprawy sprawnosci systemu co. Mam nadzieje ze teraz juz bedzie lepiej. Koszty w zlotowkach sa tylko orientacyjna dla innych poniewaz zaleza od dostawcy, taryf etc. Ja podalem dla mojego przypadku i nie ponosze odpowiedzialnosci za wynikle roznice.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

dylemat

to jest apartament

BL