sens

To co piszesz potwierdza,że kolektor powietrzny jest mniej wydajny od cieczowego,ale ma niezaprzeczalnie ważną cechę,bezawaryjność.Ważne jest aby nie spinać się w osiąganiu wyżyłowanych wydajnościach ,bo wtedy trudno osiągnąć jest cel,czyli tanie urządzenie.Kierując się tą zasadą rozdzieliłem swoje ścieki na szare i fekalne.Z całości szarych będzie odzyskiwane ciepło do podgrzewania powietrza.A to daje możliwość uszczknięcia ciut z tych 8-10oC co dają wodociągi,czyli wydajność 120% dach jest mniej wydajny od kolektora cieczowego... Czyli rozumiem ,że dachem podgrzewasz jakiś zasobnik o pojemności ?,a bojler to doładowywacz do pożądanych parametrów.Wyniki z GWC świadczą,że komercyjne reku,nie bardzo ma ekonomiczny sens.
o kolektorze powietrznym separatory  to bym dyskutował...
ale to bez znaczenia bo masz tak ogromną powierzchnie gratis...
no i oczywiście ciężko jest zepsuć coś czego nie ma ...
upłynęła doba od zamontowania wodomierza od ciepłej wody...
całkowita ilość zużytej wody 257 L
ciepłej wody zużyte 45 L ( to po co mam bojler 80 L ? )
mam rurowe GWC ja na swoim przykładzie mogę powiedzieć - że 90% układów należy przemyśleć i poprowadzić znaczną część przewodów jeszcze przed tynkami/ sufitami/wylewkami
najlepiej jest usiąść , pomyśleć , zastanowić się i narysować sobie szkielet separator , później go omówić na FM , wypracować optymalne rozmieszczenie instalacji i przystąpić do realizacji

u mnie kilka rzeczy udało się zrobić - ale kilka było nie do końca przemyślanych - nie o wszystkim wiedziałem , nie wszystko doczytałem - dziś instalacja u mnie w domu wyglądała by nieco inaczej


na tą chwile mamy taki oto stan
WM z reku z mocna centralą "500"
GGWC z dużym wymiennikiem do mocnego i szybszego zbijania temperatury w upały
do WM za namową jaśka zrobiliśmy 2 czerpnie w połaci dachu - żałuję że nie ogrzewam nią CWU
na wylocie czerpni będziemy robić odzysk ciepła do podgrzewania zimnej wody

do WM i GGWC mamy dedykowany sterownik - i tu brak przemyślenia - do odzysku ciepła będzie trzeba kupić nowy - mały prosty z 2 czujkami temperatur
rury kanalizacyjne 200" długość 67m ułożone w wężownicę na głębokości 2-2,5m

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BL

piorun

nie dla wszystkich