piorun

ciekaw jestem jak zareaguje elektryk. bedzie ciezka przeprawa. nieskory do poprawek. twierdzi, ze wszystko ok i zawsze tak robi- to prawda, zrobiłem rekonensans i widziałem drugi dom z piorunochronem tak puszczonym.zrób doświadczenie weź spawarkę wetknij metal w styropian i zacznij go spawać, a będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie, a potem zajrzyj do encyklopedii i poczytaj jaka jest różnica pomiędzy prądem w spawarce i piorunieporównanie dobre ale przykład do d.... przymocuj ten pręt w styropianie, tak aby sie nie przemieszczał. co się stanie ?ale spawanie emituje ogromne ilości ultrafioletu - stąd specjalne okulary ochronne i twarz opalona jak po Egipcie jak nie stosujesz osłon.Przy standardowych wyładowaniach w Polsce tj. ok 70kA temperatura zwodu (przy założeniu 4 stalowych zwodów fi nie powinna przekroczyć 60stopni po wyładowaniu. Zainteresowanych zapraszam na forum elektroda.pl - tam temat był poruszany (dokładne wyliczenia) przez osoby mające o tym pojecie trochę większe niż "pan Mietek" od boazerii. W odgrom, który wykonałem w pierwzy dzień po przeprowadzce uderzył piorun. Zwody idą w styropianie (w peszlu samogasnącym) i na styropianie nie ma śladu....
Znalezione obrazy dla zapytania piorun

po uderzeniu pioruna na skutek przepływu prądu bednarka się tylko rozgrzewa więc jak wytopi ten styropian z 1 - 2 cm od niej to wszystko. przy grubościach styropianu dochodzących do 15 cm nie zrobi to żadnej różnicyPiorunochron ściąga wyładowania i odprowadza je do ziemi. Często przewodami oprowadzającymi jest zbrojenie budynku - "druty w betonie" (tzw. zwód naturalny) i normy zalecają ich wykorzystywanie. Drut FeZn daje się w rurkach plastkiowych, aby łatwiej go było mocować i ochraniać mechanicznie ocieplenie, aby drut nie wrzynał się w styropian.
Faktem jest, ze podczas wyładowań może dojść do zniszczeń muru - pęknięć, odpadnaia kawałków tynku itp., ale straty są niewspółmiernie małe do przypadku, gdy piorun uderzy w niechroniony budynek. I nieczepiajcie do piorunochronu przewodów antenowych czy innych - bo wyindukuje się w tych przeowdach kilkaset tysięcy volt i zniszczy Wam urządzonka.
moje doświadczenia są tylko jednorazowe ale i uchwyty i złącza były pospawane po uderzeniu pioruna, dlaczego nie wiem nie jestem ekspertem od piorunów,
kultura nie pozwala używać mi na forum nieprzyzwoitych wyrazów i stwierdzeń, ale jak ktoś używa ich w stosunku do mnie schodzę do jego poziomu by zrozumiał że sam to prowokuje
a co do dupy to chyba źle przeczytałeś, jest takie powiedzenie " porównanie dobre ale przykład do dupy" albo odwrotnie wg potrzeby.
moim zdaniem nie stanie się dokładnie nic. prawie nic. bednarkę masz przykręcona do muru na to przyklejony styropian. w najgorszym przypadku nadtopi styropian wokoło bednarki i tyle. na zewnątrz nawet nie zorientujesz się, że piorun walnął.bo ja musiałem i wiedząc co może być zabezpieczałem jak to tylko było możliwe a i tak nic z tego styropianu nie zostało, więc jak chcesz mieć tynk wiszący w powietrzu to se ten piorunochron wsadź nawet w d..-jak to pięknie napisałeś

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

dylemat

to jest apartament

BL