układ

Ogrzewanie CWU
wykorzystuje ciepłe powietrze z pod południowej połaci dachu i poprzez wymiennik ciecz/powietrze przekazuje do zbiornika CWU...
ta sana połać dachu wykorzystywana jest jako czerpnia zimowa dla WM i ewentualnie nadmuchowego dogrzewania domu...

Odzysk ciepła z prysznica A mógłbyś rozwinąć punkt pierwszy czyli ogrzewanie cwu ciepłym pow. spod poł. połaci dachu? Mam dach jednospadowy nachylony na płd-zach., izolacja na stropie nie połaci dachowej (deskowanie i papa) i wydaje mi się że mogłabym ten patent wykorzystać?
Czy odzysk ciepła z prysznica (widziałam to rozwiązanie u Ciebie w dzienniku) nie jest krótkotrwały? w końcu ile czasu i jak często leci woda pod prysznicem...
jest niczym innym jak wielkim syfonem z wężownicą w środku
woda spływająca do kanalizy jest najpierw przepuszczana przez ten wymiennik, zimna woda przepływająca przez wężownicę wewnątrz odbiera część ciepła...Najfajniejsze w tej zabawie jest to ,że coś zrobisz,za nędzne pieniądze i to działa o zgrozo dla producentów i dystrybutorów ,,profesjonalnych"-kupnych rozwiązań. Efekty porównywalne,ale ceny z innej bajki. Rozważałem na początku budowy kolektor powietrzny ale ostatecznie zdecydowałem się na cieczowy. Ciekaw jestem czy masz to jakoś opomiarowane,czy wiesz ile energii odzyskujesz na wymienniku powietrzno-cieczowym.W wolne dni było gorąco i pełne słońce. Ile wody i do jakiej temp.udało się podgrzać w ciągu jednego dnia? Jeżeli użytkujesz to dłużej to jaki procentowy jest udział energii słonecznej do konwencjonalnej (mówię o okresie od kwietnia do października,chyba że w zimie też troszkę). No i na koniec ile to kosztowało?

Układ wstępnego podgrzewania zimnej wody
jest dużym zbiornikiem zainstalowanym na wejściu zimnej wody w budynku, z tego zbiornika jest pobierana cała woda na wszystkie cele...
zbiornik podgrzewany jest ciepłem traconym z wentylacji mechanicznej, na wylocie z centrali zamontowany jest wymiennik ciecz/powietrze który odbiera energię zawartą w powietrzu wylatującym na zewnątrz...
poprawna praca układu uzależniona jest od czerpni zimowej pod dachem a także GWC lub innego sposobu wstępnego podgrzewania powietrza nawiewanego do budynku...

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

BL

piorun

nie dla wszystkich